vrijdag 7 december 2012

Dag 5 - Wordt vervolgd.

De borrel:
Gisteren avond ben ik bij de post-sinterklaas, pre-kerst borrel geweest in Den Bosch. Deze was mede georganiseerd door Hazet tekenbureau, Thomas architecten en  bvankruijsdijk Architectuur. Het was een gezellige en geslaagde avond waar ik naast mijn goede vrienden Bram en Ruud ook nog een ontwikkelaar, een constructeur en een architect heb gesproken. Zonder al te veel verbazing: het gaat overal slecht. Echter had deze ontwikkelaar goed te werken en een gezonde bedrijfsvoering voor een eenmanszaak.
Bram, Tom en ik hebben nog even gebrainstormd over het Passief Huis waar zij mee bezig zijn. Ik heb ze wat tips gegeven om een dergelijke woning/concept op de markt te zetten:
  • Duidelijke financiele gegevens aandragen: Bouwkosten, energie kosten, subsidie mogelijkheden, groene hypotheek mogelijkheden enz.
  • Neem contact op met het SRE. Zij geven goede informatie betreft subsidies.
  • Kant gerichte brochure opstellen. Heldere onderbouwde financieele gegevens.
  • Stuur de complete brochure met technische en financiele info naar diverse makelaars en laat de die hun netwerk gebruiken om de woning te verkopen.
  • Laat een aannemer (of meerdere) de bouwkosten bepalen en ga eventueel een samenwerking aan om de kosten te kunnen drukken. Door een aannemer mee te laten denken in het ontwerp kunnen er bouwkundige kosten worden bespaard. Aannemers zijn nu ook opzoek naar concepten om op de markt te zetten aangezien aanbestedingen onbegonnen werk zijn in deze tijd.
Dag 5.
Vandaag sneeuwt het enorm in de ochtend en was het stapvoets rijden. Toen we arriveerde bij de opvang kwam ook Zoe Isobel's vriendin Sara aan en zijn we samen naar binnen gegaan. Vandaag een half dagje opvang en vanmiddag gaan we nog even in de sneeuw spelen voordat ze haar middag dutje gaat doen.

Vanmorgen heb ik het internet afgezocht naar vacatures en heb diverse artikels gelezen. Via Twitter krijg ik toch veel interessante links binnen en blijf daarmee op de hoogte van diverse kanten van de bouwsector en overige interesses die ik heb; erg handig. Concreet resultaat: geen vacatures maar wel weer geleerd in bijvoorbeeld de LED sector. Ik ben enkele dagen geleden nog een vacature tegen gekomen voor een "ervaren projectleider" in Tilburg. Hier ga ik dit weekend goed voor zitten om mijn CV en brief op af te stemmen. Hopelijk kan ik tussen die andere honderd aanmeldingen er op een of andere manier toch uitspringen.

Zoals Han Peekel zei: Wordt Vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten