maandag 10 december 2012

Blinde afwijzingen

Zojuist weer een afwijzig ontvangen van een werving en selectie bureau met de melding dat er geen vacatures zijn voor iemand met mijn opleiding en ervaring. Hier kan ik mee leven, omdat ik zelf ook alle sites afzoek en geen direct passende vacatures zie. Echter, ik schrijf deze bureau's aan met mijn CV als bijlage en in de hoofdtekst mijn arbeidsverleden in het kort en een omschrijving van mijn kennis/kunde/competenties. Daarnaast heb ik in de tekst enkele referenties verwerkt van oude werkgevers, via LinkedIn profielen en verwijs ik ook meerdere malen naar mijn eigen LinkedIn profiel.
Wat mij opvalt is dat ik geen 1 "view" heb gekregen op mijn LinkedIn profiel van al deze recruiters.
Dit baart mij toch enige zorgen en stel ik mij daarbij de volgende vragen:
  1. Zijn alle recruiters bij voorbaat niet geinteresseerd in nieuwe CV's?
  2. Of enkel die van mij?
  3. Waarom nemen ze niet de moeite om mijn profiel te bekijken? Zijn hun werkwijze zo ouderwets?
  4. Is mijn promotie mailtje niet catchy genoeg?
  5. Nogmaals: afgezien dat er geen of heel weinig vacatures zijn, neem op zijn minst daadwerkelijk de moeite om mij te leren kennen voordat je het standaard afwijzing mailtje stuurt. Dat je geen tijd hebt voor een gesprek, daar kan ik ook nog wel inkomen, maar neem dan op zijn minst de tijd om mij profiel te bekijken en eventueel door de blogs te neuzen om een indruk te krijgen van mijn persoonlijkheid.
Het is dus een beetje een frustrerende bezigheid, maar zoals een relatie gisteren in de Albert Heijn tegen mij zei: het zal toch via relaties moeten komen.

Dus ga ik daar maar (meer) aan (net)werken.

Edit: 11 december,
Na een gesprek met een recruiter, blijkt dat mijn promotie mailtje wel sterk is en dat hij het een goed idee vind om met social media bezig te zijn zoals ik dat nu doe!
Goed om te horen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten