dinsdag 4 december 2012

Dag 1 en 2

Dag 1.
Maandag 3 november was mijn eerste dag al WW-uitkering ontvanger. Op maandag is Lisa ook vrij en hebben we dus een gezellige dag gehad met de familie. Lekker uitgeslapen allemaal tot half 10 en toen lekker ontbijten. Rond het middag uur naar de stad: even naar de speelgoedwinkel om te kijken of Zoe Isobel iets leuks vind. Niet verrassend was de babywagen het item wat haar het meeste aantrok. Dan nog even een loempia en langzaam weer naar huis, kids te bed. Ook even rust tijd voor Lisa en mij. Rond 5 uur was ik begonnen met eten koken: good ol' spagetti 'n meatballs! Met Dora pasta, dus niet echt spagetti... Maar goed het blijkt te werken want Zoe Isobel at het lekker op, behalve de overheerlijke (al zeg ik het zelf) saus en de ballen. Mika at zijn avond eten ook goed op.
Na nog een paar afleveringen Dora, was het weer bedtijd en was iedereen een beetje moe. Lisa naar bed om beetje te internetten en zich mentaal klaar maken voor de eerste werkdag en ik Voetbal International kijken en daarna de mooie film: The Girl With the Dragon Tattoo. Ik was al maanden niet zo laat naar bed gegaan..

Dag 2.
Vandaag, dinsdag de 4e, ben ik toch op "de oude tijd" van half 7 opgestaan en samen met Lisa de kids klaar gemaakt voor de kinderopvang. Zo ben ik vandaag alleen thuis en kan ik in alle rust mijn lijstje afwerken. Ben zojuist terug van mijn oude werkgever (dat klinkt raar) om de laatste papieren te ondertekenen, waarbij het nu allemaal officieel in schrift staat dat ik daar niet meer werk. Beetje een raar moment, maar het viel mee en het was leuk om de jongens weer even te zien. Ik denk dat ik nog wel vaker even langs ga in de pauze en samen bijkletsen.

Vooral dinsdag en donderdag heb ik de komende 2 maanden ingepland om volop met solliciteren bezig te zijn en alles wat daar omheen hangt: bellen van relaties, gesprekken voeren, internet afzoeken voor vacaturens, brieven schrijven, linkedIn updaten, CV's bijwerken enz enz. en eigenlijk hoort daar ook dit blog bij. Ik geloof dat dit toch zal helpen. Ik stel mijzelf open en hopelijk zien mensen hierdoor hoe ik in elkaar zit en dat dit zal helpen met de sollicitaties. Ook voor mijzelf is het een goede bezigheid. Naast werk zoeken zal ik dan ook passies voorbij laten komen in dit blog, voornamelijk muziek en film.

Concreet to do list voor vandaag:
  1. Lijst maken van relaties en deze bellen.
  2. Vacatures zoeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten