donderdag 6 december 2012

Dag 3 en 4

Dag 3.
Woensdag heb ik vooral aan punt 1 van mijn "to do list" gewerkt: Meer tijd met de kinderen spenderen. Ik heb Mika bij Korein achtergelaten en ben samen met Zoe Isobel en haar beste vriendinnen Sara en Novi naar Centre Parcs geweest in Valkenswaard. Ze hebben een princessen ochtend gehad compleet met jurken, schmink en knutselen! Daarna nog even wat eten en spelen en langs de kinderboerderij waar ik werd aangevallen door een bok; tijd om naar huis te gaan.
Zoe Isobel was door het dolle heen van de geweldige ochtend en kon er thuis niet meer van slapen, gelukkig later op de middag nog wel eventjes. Lisa was inmiddels thuis en we waren allemaal kapot en hebben een dutje gedaan. 's avonds pannenkoeken gebakken en de kids in bad.

Voor het film en muziek gedeelte: gisteren Tinker Tailor Soldier Spy gekeken. Oordeel: Goed geacteerd maar ik vond het een beetje een zinloze film en er zat niet echt spanning in. Jammer van de geweldige cast met als hoogte punt Gary Oldman.

Dag 4.
Vanochted weer om half 8 uit de veren en samen de kids klaar gemaakt om naar de opvang te gaan. Het is weer donderdag dus betekent dat een dag alleen thuis en tijd voor punt 1 van mijn to do list: solliciteren en alles wat te maken heeft met werkzoeken. Dinsdag zou ik een lijst maken en mensen bellen en wat vacatures zoeken. De lijst is inmiddels af, deze bestaat uit alle vacatures waar ik op heb gereageerd met daarachter de data en de reactie van het bedrijf. Deze lijst zal ik vooral gebruiken om te rapporteren aan het UWV, waar ze je verplichten om in 4 weken minimaal 4 sollicitatie activiteiten te doen. Dit moet je dan via een website rapporteren, met bedrijfsnaam en referentie. Verder bestaat die lijst uit relaties welke ik zal bellen/mailen voor een afspraak.

Daarnaast heb ik ook een oude relatie gebeld en een afspraak gemaakt. Die zelfde avond belde mijn oude baas van Margry Arts Architecten om even bij te praten. Ook daar zijn de projecten niet voor het uitzoeken; niet vreemd als je de statistieken moet geloven: sinds 2008 is de omzet en het personeelsbestand in de architectenbranche met meer dan 50% gedaald.

Wat betreft vacatures zoeken, ik heb diverse websites en google searches gehad en kwam niets interessants tegen. Ik ben daarom ook van mening dat het toch via een relatie zal moeten komen, want op de vacature sites reageren honderden mensen, wat de selectie er niet gemakkelijker op maakt. Maar niet geschoten is altijd mis, dus blijf ik dit pad ook bewandelen.

Vandaag staat het zelfde op het programma, vacatures zoeken en vanavond ga ik naar een borrel welke is georganiseerd door een vriend van me in Den Bosch. Daar zullen meerdere mensen in de bouwwereld aanwezig zijn, dus zal ik mijn beste netwerk beentje voor zetten en kijken of er iets voor me tussen zit.

Ik houd jullie op de hoogte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten