dinsdag 29 januari 2013

End of an era

Het is weer dinsdag en dat betekent dat ik weer alleen thuis ben; Lisa naar haar werk en de kids naar de kinderopvang. Deze week is de laatste week dat ze naar de opvang gaan, de 2 maanden verplichte uitloop is dan afgelopen. Dat betekent dat ik vanaf volgende week full-time papa zal zijn, ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.

Kinderopvang
Het is vooral een financiĆ«le afweging om dit zo te doen, het is niet te betalen om de kids bij de opvang te houden. Zeker niet nu dat we geen subsidie meer krijgen van de overheid, ook al kregen we dat wel zijn de kosten nog steeds € 800,-. Dat tikt hard aan bij een WW-uitkering. De enige afweging zou zijn dat ik dan meer tijd zou hebben voor solliciteren en netwerken. Wij (de hele familie) zullen wegen gaan vinden om dit alsnog te combineren en dat komt vast wel goed. Wij hebben helaas geen eindeloze mogelijkheden om onze kinderen even te droppen bij familie of vrienden. Aangezien opa en oma 10.000 km verder op wonen en mijn broers beide werken en dan alsnog in Utrecht en Antwerpen wonen is dat een lastig verhaal. Vrienden werken natuurlijk (nou niet natuurlijk in deze tijd, maar toch) ook dat dus is ook geen mogelijkheid. We vinden wel een manier, daarnaast zal Zoe Isobel dinsdag ochtend en donderdag middag enkele uurtjes naar de peuterspeelzaal gaan.

Blijven netwerken
Hoe dan ook heb ik toch besloten om mij te focussen op LED voor de komende maanden, dus heel erg actief solliciteren zal er niet inzitten. Natuurlijk houd ik diverse sites en Twitter in de gaten, maar er komt weinig binnen. Netwerken wil ik wel blijven doen omdat ik denk dat ik daar wel rendement uit zal halen. Deze week staat een bezoek bij ZND op het programma en volgende week is het weer FireFly tijd! Tussendoor nog een avondje PSV met Ruud in de skybox van Van Wijnen.

Sollicitaties
Vorige week heb ik wel gesolliciteerd op de functie "Projectleider Duurzame Energie", maar ook daar kregen ik binnen 2 dagen te horen dat mijn profiel onvoldoende aansluit op de functie. Blijft jammer dat ik niet de mogelijkheid krijg om mij te bewijzen, maar het is in deze markt begrijpelijk dat er honderden mensen solliciteren waarvan er vast een aantal een beter CV hebben dan ik.

Daarnaast ben ik nog even bij mijn ouder werkgever geweest om wat bij te praten. Het is daar nog steeds lastig, maar ze hebben wel enkele mooie projecten waarvoor ze aan het calculeren zijn. Wie weet dat daar iets voor ze uitkomt en misschien is er wel iets voor mij bij.

Vooruit!
Vandaag maar weer verder met LED; naar Amsterdam om mij verder te verdieping in LED en het programma DiaLux. Lekker in de trein naar muziek luisteren, de platen hier rechts genoemd zullen zeker voorbij komen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten