donderdag 10 januari 2013

Mijn opties openhouden

Firefly
Het zou een druk weekje worden, echter is dat meegevallen met het uitvallen van 2 gesprekken. Aan het einde van deze middag is wel de start van het nieuwe netwerk Firefly. Ben benieuwd hoe dat gaat lopen, het concept is dat deze netwerk club vragen uit het MKB gaat beantwoorden om bedrijven te helpen met hun problematiek/vraagstukken. Hierdoor zijn de bijeenkomsten constructief en uitdagend in plaats van het kaartjes schuiven en oppervlakkige gesprekken.

Tijdelijk onderkomen
Wat betreft mijn zoektocht heb ik nu een project waar ik een beetje mee vooruit kan: het betreft het organiseren van de installatie van zo'n 600 LED lampen in Roosendaal. Dit is een proef project zowel voor het bedrijf LedLease als voor mij. Bij een succesvolle samenwerking kan dit uitgroeien tot een full-time baan. Voorwaarden is dat er enkele grote projecten zijn doorgang moeten gaan vinden, dit kan volgende week zijn maar ook pas over enkele maanden, of worst-case: helemaal niet. Maar ik ben positief, want ik geloof in het product, het bedrijf en de mensen die daar werken. Dus nu hopen dat de klanten het ook zo positief inzien en dan kan ik hopelijk vol aan de bak.

De bouw of LED?
Al dit geeft mij een mixed-feeling wat betreft werk zoeken, motivatie, en prioriteiten. Hopelijk kan ik mijzelf weer helpen door te bloggen.

Het gemengde gevoel zit er tussen het vol gaan voor deze proef en het vol gaan solliciteren in de bouw. Natuurlijk moet ik alle onzekerheid aan de kant zetten en doorgaan met solliciteren, echter heb ik nog tot eind dit jaar WW en is de druk nog niet zo groot. Ik kan die tijd en energie misschien beter steken in mijzelf verdiepen in LED verlichting en de bedrijfscultuur van LedLease.

De laatste weken heb ik dus ook geen blog meer geschreven voor mijn bouwers dagboek . Dit heeft ook te maken met mijn motivatie en split tussen 2 sectoren; de bouw en de LED. In de tussentijd heb ik mijzelf al ingelezen in de LED technologie en begin er aardig in te komen.

Wat is mijn motivatie nu? Ik denk dat ik deze periode mij vol ga richten op LED; het is een groei markt en ik denk dat ik daar goed in pas met mijn organisatie-skills in combinatie met mijn technische achtergrond. De bouw zal het heel moeilijk krijgen de komende jaren, maar hier heb ik mijn roots zitten en kan ik altijd een meerwaarde zijn voor een bedrijf met mijn brede kennis in deze sector. Echter moet er wel werk zijn, en dat is er helaas niet.

Al schrijvend kom ik tot de conclusie om mijzelf vol te storten op LED, maar ik hoop toch nog de motivatie te vinden om mijn bouwblogs te gaan schrijven. Zo blijf ik toch een beetje verdeeld, maar 2 opties is beter dan geen!

2 opmerkingen:

  1. Interessante carriere move! Heeft een tijdelijke job nog gevolgen op de (hoogte) van de WW indien je na de tijdelijk job weer werkeloos zou worden?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aangezien dit niet direct betaald werk is zou dit geen gevolgen moeten hebben.. Indien dit wel een baan was, zeg voor 8 uur per week dan wordt dat salaris afgetrokken van je totale WW. Zo houd je aan het einde van de maand het zelfde over voordat je die 8 uur ging werken.

    BeantwoordenVerwijderen