vrijdag 15 maart 2013

Wat kan netwerken toch mooi zijn!

Ik heb al eerder geblogd over Firefly, de netwerkclub waar ik deel van uit maak samen met nog een twintigtal ondernemers uit allemaal verschillende achtergronden. Gisteravond hebben we de eerste trilogie afgerond met 7 presentaties. Elk presentatie gaf antwoord op een van de zeven vragen die ons in de eerste sessie was gesteld. In teams van twee gingen we die vragen beantwoorden en toen kwam de diversiteit van deze club weer naar boven.

De eerste presentatie was zo prachtig visueel ingesteld dat ik mij meteen een beetje schaamde voor onze kale powerpoint presentatie. Er volgden nog enkele digitale kunstwerken van de creatieve leden en zelfs 2 grote moodboards welke de dames van Libra Arbeidsexpertise rust moeten geven ( 1 van de vragen was: hoe krijg ik meer rust?).

De pauze was weer een fijn moment om rustig te praten op persoonlijk vlak. Tussen de pittige tomatensoep en broodjes kroket leer je zo de overige leden persoonlijk kennen; 1 van de kernen van Firefly. Voor mij zelfs reden om bij de directie te opperen om de pauze een kwartier langer te maken om nog meer tijd te kunnen steken in het persoonlijke vlak.

Na de pauze hebben Peter en ik onze presentatie gegeven, waar we probeerde antwoord te geven op de mooie vraag : wie willen wij zijn? We hebben een simpele powerpoint presentatie opgezet als leidraad met enkele speerpunten: stel je missie vast, maak voor andere duidelijk waarom je dit werk doet en doe een 360 graden beoordeling van jezelf, of te wel vraag mensen in je omgeving wat ze van jou vinden.

Peter en ik mochten daarna figureren in het toneelstukje welke Marianne en Bart opvoerde voor de vraag "wat is de core business van ons bedrijf", waarna Fred en Barbel afsloten met een mooie presentatie.

De dames van Libra arbeidsexpertise waren erg onder de indruk van de presentaties en hadden enkele "oh ja!" momenten - missie geslaagd voor Firefly! We hebben afgesproken dat er een Firefly delegatie bij Libra langs zal komen om hun situatie te beoordelen nadat ze onze adviezen hebben besproken met hun collega's en management.
Het waren 3 inspirerende  leerzame en boeiende sessies en ik kijk al uit naar de volgende kandidaat : bestemming Bergeijk.

Indien je als bedrijf of organisatie je nu getriggerd voelt om ook bij ons langs te komen en je open te stellen met de vragen waar je mee zit, mail, tweet of facebook er op los!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten