zondag 24 maart 2013

De sollicitatie

Het sollicitatiegesprek ging naar mijn idee erg goed, afgezien van het feit dat ik na afloop schade aan mijn auto opliep door tegen een geparkeerde vrachtwagen te rijden...het negatieve balanceert met het positieve.

De klik
De klik die ik zocht was zeker aanwezig en we konden wederzijds goed met elkaar praten over processen en wat de functie van een projectleider moet inhouden. Zij wezen mij in eerste instantie wel op het feit dat ze aan het reorganiseren zijn en dat de functie niet per direct in gevuld kan worden, het zou nog enkele maanden kunnen duren voordat het e.e.a. definitief wordt. Het bedrijf wil het hogere marktsegment beter kunnen bedienen en zijn hiervoor opzoek naar bepaalde mensen die in een nieuwe organisatie passen.

Zelf had ik dus een goed gevoel bij het gesprek en het feit dat ze reorganiseren klinkt positief, want dat betekent dat ze nadenken over de procesvormen en de mensen die daar bij passen. Hopelijk pas ik hun straatje. Ik heb enkel (via het werving- en selectiebureau) gehoord dat ook zij het ook een positief gesprek vonden, maar nog geen antwoord voor een vervolg. Het is dus nog even koffiedik kijken of dit uiteindelijk een nieuw gesprek oplevert of dat ze met andere mensen een nog positiever gesprek hebben gehad en het voor mij hier eindigt.

Bedankt!
Ik wil nu al wel het werving en selectiebureau bedanken voor hun vertrouwen in mij. Door hun heb ik mijn eerste sollicitatiegesprek gehad en dat waardeer ik enorm. Wanneer de procedure officieel voorbij is, zal ik ze natuurlijk met naam noemen en linken.

De overige opties
Voor mij is dat de zoveelste optie die op de lange baan zit. Naast deze mooie functie, ben ik op het moment bezig met het installeren van 620 LED armaturen in Roosendaal als projectmanager op projectbasis. De uitvoering begint maandag 25 maart en daarbij is eigenlijk het grootste deel van mijn werkzaamheden gereed; de voorbereiding. De komende weken zal ik nog 1x per week naar Roosendaal afrijzen om het project in de gaten te houden. Wat er na dit project gaat gebeuren is nog niet duidelijk, zij hebben uitgesproken dat ze tevreden zijn en graag met mij willen werken, maar er moet wel werk zijn.

In een eerder blog schreef ik over de mogelijkheid om terug te komen bij mijn oude werkgever, ook dit loopt nog steeds en ik verwacht hier over een maand uitsluitsel over te hebben.
Het tijdelijke werk, wat ik eerder heb beschreven, gaat niet door. Uiteindelijk is dit ook de beste keuze voor mij om dit niet te doen aangezien ik er geen goed gevoel bij had.

Alles is dus nog onzeker, maar al dit is beter dan niets. Ik wacht de opties af en ga intussen lekker veel netwerken en mij verdiepen in proces- en projectmanagement.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten