zaterdag 31 augustus 2013

It's not dark yet.. but it's getting there.

Bob Dylan: It's not dark yet, but it's getting there. (let op: is link naar wereld plaat)

Nog 3 maanden en dan is het zover, de sociale subsidie die WW heet houdt voor mij op. Vaak heb ik in de afgelopen maanden overwogen om voor mijzelf te beginnen, of werk te zoeken onder mijn niveau, maar dit heb ik elke keer weer on hold gezet. Waarom? Eerlijk gezegd zijn de financiën de enige reden hiervoor. Wanneer ik weer ga werken onder mijn niveau, of wanneer ik mij inschrijf als ZZP-er moeten de kids weer naar de opvang en komt wordt er een maandelijks bedrag van € 800,- afgeschreven, daarnaast ontvang ik dan geen of minder inkomen uit mijn WW. Om een lang verhaal kort te maken, ga ik er zo'n 60-90% op achter uit en leven we dan haast op 1 salaris. Het risico is nu even te groot, er is gewoon weg niet genoeg werk, ook niet voor ZZP-ers. Wanneer de keuze er niet meer is, is het aannemen van ander werk natuurlijk makkelijker en zal ik kei hard werken om elke extra cent te verdien om voor mijn familie te zorgen. Ik hoop echter dat het niet zo ver hoeft te komen, I'm working on it.

Balanceren
Natuurlijk wil ik graag weer aan de slag om te laten zien wat ik kan en mij zo weer omhoog te werken op het niveau waar ik wil zijn. Nu de zomer langzaam afloopt, de dagen korter en donkerder zijn is het passen op 2 kleine kids wat intensiever en verlang ik steeds meer naar een werk omgeving.

Werken is voor mij altijd hobby geweest. Ik bedoel daar mee dat ik altijd plezier vond in mijn werk en genoot van de omgeving. Ik stond op zondagen te popelen om weer te mogen gaan werken. Dat gevoel is een tijdlang weg geweest omdat ik mijn rust had gevonden in het samenzijn met mijn 2 kinderen. Ik relativeerde de rust en was blij dat ik de stress van het werk niet meer had en dat ik niet vrijdag avond op de bank in slaap viel. Nu begint het langzaam weer te kriebelen, niet naar de stress en vermoeidheid maar wel naar de werkomgeving.


Wanneer ik dan weer aan het werk ga, zal ik proberen om minder stressvol te gaan werken. Ik heb diverse artikelen gelezen over email-vrij werken, zelf controle, time management e.d.* en wil daar actief mee bezig zijn. Ik vraag mij nu af of het "gezond" was dat ik om 9-10 uur met de laptop op schoot op de bank of in bed nog mijn mail aan het verwerken ben. Hoe dan ook, ik zal mij gaan inzetten voor een goede werk-prive balans, zonder dat dit mijn werk ethiek benadeeld.

En nu nog een baan zoeken, zoals ik al zei: I'm working on it.

* voor meer info: volg dit twitter account

Geen opmerkingen:

Een reactie posten